Splošni pogoji

Splošno

Splošni pogoji poslovanja so sestavljeni v skladu s predpisi s področja varstva potrošnikov, na podlagi priporočil Gospodarske zbornice Slovenije in mednarodnih kodeksov za spletno in elektronsko poslovanje. S spletnim portalom in trgovino Uživaj lokalno (v nadaljevanju spletna trgovina) upravlja STUDIO18, kreativna agencija, Jure Butorac s.p., Podvozna cesta 3, 6320 Portorož, matična številka: 3402541000, ID za DDV: SI91073359 (v nadaljevanju podjetje).

Z registracijo na spletni portal pridobi obiskovalec uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte ter uporabniško geslo, ki ga določi uporabnik sam. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki. Obiskovalec z registracijo potrdi in jamči, da je polnoletna, popolno poslovno sposobna oseba. Z registracijo obiskovalec postane uporabnik in pridobi pravico do nakupa. Z nakupom izdelka uporabnik postane kupec.

S temi Splošnimi pogoji poslovanja se opredeljuje delovanje spletnega portala, pravice in dolžnosti obiskovalca, uporabnika in kupca ter poslovno razmerje med podjetjem in uporabnikom kot kupcem izdelkov iz ponudbe spletne trgovine.

Dostopnost informacij

Podjetje se zavezuje, da bodo uporabniku vselej na voljo:

  • podatki o identiteti podjetja (predvsem firma in sedež družbe ter številka registra, kjer je družba vpisana);
  • kontaktni podatki, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo s podjetjem (naslov elektronske pošte, telefon ipd.);
  • informacije o bistvenih značilnostih izdelkov oz. storitev iz ponudbe spletne trgovine, vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami;
  • informacije o dostopnosti izdelkov oz. storitev iz ponudbe spletne trgovine;
  • način in pogoji dostave izdelkov oz. izvršitve storitev, predvsem kraj in rok dostave;
  • informacije o načinu plačila;
  • podatki o časovni veljavnosti ponudbe iz spletne trgovine;
  • informacije o roku, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop;
  • informacije o možnosti vračila izdelkov in o tem, če in koliko takšno vračilo stane uporabnika;
  • informacije o postopku s pritožbo uporabnika ter podatki o kontaktni osebi Trgovca za stike z uporabniki.

Ponudba izdelkov, rok dobave, prevzem in načini plačila

Ponudba izdelkov v spletni trgovini se zaradi narave poslovanja preko spleta pogosto in hitro spreminja ter ažurira. Zato lahko pride tudi do napak. Prosimo, da nas o njih obvestite na email: zdravo@uzivajlokalno.si. Skušali jih bomo čim hitreje odpraviti.

Rok dobave

Za vse izdelke, ki imajo ob naročilu naveden dostavni naslov v Sloveniji, velja rok dobave, ki je naveden na izdelčni strani v spletni trgovini. Vsak izdelek iz spletne trgovine je dostopen v razumnem roku.

Prevzem izdelkov in načini plačila

Cene

Vse cene v spletni trgovini so navedene v evrih in vsebujejo DDV, razen če je izrecno navedeno drugače. Vse cene v spletni trgovini so cene izdelkov in ne vsebujejo stroškov dostave (glej točko 3). Vse cene veljajo samo za elektronsko naročilo izdelkov prek spletne trgovine.

Vse cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo vnaprej določene veljavnosti, zato veljajo le do njihove vsakokratne spremembe. Kljub izjemnim naporom, da bi podjetje zagotovilo najbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen.

Postopek nakupa

Naročilo sprejeto

Po oddaji naročila uporabnik (kupec) od podjetja po elektronski pošti prejme obvestilo, da je naročilo sprejeto. Uporabniku (kupcu) so v njegovem profilu na spletnem portalu podjetja vselej dostopni izčrpni podatki o statusu in vsebini posameznega naročila.

Naročilo potrjeno

Če uporabnik (kupec) naročila ne prekliče, gre naročilo v nadaljnjo obdelavo. Podjetje po prejemu naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih izdelkov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Podjetje lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanje točnosti dobave tudi telefonsko kontaktira uporabnika (kupca) na način,  ki ga je uporabnik dovolil, oz. kontakt, ki ga je navedel ob nakupu. Ob potrditvi naročila podjetje uporabnika (kupca) po elektronski pošti obvesti o predvidenem roku dobave. Kupoprodajna pogodba o nakupu naročenih izdelkov med uporabnikom (kupcem) in podjetjem je na tej stopnji nepreklicno sklenjena (glej točko 6).

Blago odpremljeno

Podjetje v dogovorjenem roku naročene izdelke pripravi. V elektronskem sporočilu iz prejšnjega stavka podjetje pouči uporabnika (kupca) tudi o politiki vračila izdelkov ter ga seznani s kontaktnimi osebami za primer pritožbe ali zamude pri dostavi.

Kupoprodajna pogodba

Podjetje uporabniku, ki kupi izdelek iz spletne trgovine, izda račun v pisni obliki, z razčlenjenimi stroški in pojasnilom o pravici do odstopa od nakupa z vrnitvijo kupljenega izdelka, če je to potrebno in mogoče. Kupoprodajna pogodba v obliki nakupnega naročila je v elektronski obliki shranjena na strežniku podjetja in je uporabniku (kupcu) dostopna v vsakem trenutku v njegovem uporabniškem profilu.

Od tega trenutka dalje so vse cene in drugi pogoji nakupa fiksirani in veljajo tako za podjetje kot za uporabnika (kupca).

Pravica do odstopa od nakupa, vračilo izdelkov

Uporabnik (kupec) ima pravico, da v 14-ih dneh od dne prevzema naročenih izdelkov podjetje kontaktira prek elektronskega naslova zdravo@uzivajlokalno.si in sporoči, da odstopa od kupoprodajne pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navesti razloga za takšno odločitev. Vrnitev kupljenih izdelkov podjetju v roku za odstop od kupoprodajne pogodbe šteje za sporočilo o odstopu. Edini strošek, ki zaradi odstopa od kupoprodajne pogodbe bremeni uporabnika (kupca), je strošek vračila izdelkov podjetju.

Kupljene izdelke je treba vrniti podjetju nemudoma oziroma najkasneje v roku 14-ih dneh od dne oddanega sporočila o odstopu od kupoprodajne pogodbe. Kupljene izdelke je potrebno vrniti podjetju nepoškodovane, v nespremenjeni količini, razen če so izdelki uničeni, pokvarjeni, izgubljeni ali se je njihova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv uporabnik (kupec).

Za vrnjene izdelke podjetje uporabniku (kupcu) takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu vrne vplačani znesek oziroma koriščeni darilni bon. Podjetje vrne prejeta plačila uporabniku (kupcu) z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil uporabnik (kupec), razen če je uporabnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če uporabnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. Koriščeni darilni bon podjetje vrne v obliki dobropisa.

Podjetje se zavezuje, da bo odkrito napako v najkrajšem možnem času odpravil.

Uporabnik lahko podjetje na napako opozori preko elektronskega sporočila.

Če je zaradi napake prišlo do neupravičenih stroškov, se podjetje zavezuje, da bo te skušal poravnati v najkrajšem možnem času.

Podjetje vse izdelke pred pošiljanjem skrbno zapakira v škatlo za dostavo. Vsi izdelki so pred pakiranjem nepoškodovani, natančno pregledani in v originalni embalaži.

Šteje se, da sta sporočilo o odstopu oz. izdelek poslana pravočasno, če je pošiljka oddana v roku.

Pri nakupu na daljavo lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler uporabnik (kupec) ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da sam prevzame vrnjeno blago.

Uporabnik (kupec) nima pravice do odstopa od pogodbe sklenjene na daljavo pri dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je uporabnik (kupec) po dostavi odprl pečat.

Reševanje stvarnih napak

Napaka je stvarna:

  • če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
  • če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
  • če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
  • če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Kupec mora podjetje obvestiti in podati natančen opis napake na zdravo@uzivajlokalno.si najkasneje v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Podjetje ne odgovarja za napake, ki se pojavijo po 2 letih od nakupa. Kupec mora podjetju omogočiti pregled izdelka.

Če uporabnik (kupec) reklamira izdelek v prvih šestih mesecih od prevzema izdelka, mora podjetje dokazovati, da je reklamacija uporabnika (kupca) neupravičena, torej da izdelek nima napake. Če uporabnik (kupec) reklamacijo vloži po preteku šestih mesecev od prevzema izdelka, mora obstoj napake dokazovati uporabnik (kupec) sam.

Uporabnik, ki je pravilno obvestil podjetje o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

  • odpravi napako na blagu ali
  • vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
  • blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
  • vrne plačani znesek.

Odločitev, katerega od jamčevalnih zahtevkov bo uveljavljal je izključno na strani potrošnika in ni vezana na nikakršen vrstni red uveljavljanja le-teh.

Če obstoj napake na blagu ni sporen, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi uporabnikovi zahtevi.

Podjetje mora pisno odgovoriti uporabniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi sporen.

Dostava

Podjetje bo naročene izdelke dostavilo uporabniku (kupcu) v dogovorjenem roku. Pogodbena partnerja podjetja za dostavo pošiljk sta navedena ob zaključku nakupnega procesa. Podjetje si pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil učinkoviteje.

V primeru vidne poškodbe embalaže, ali blaga mora biti reklamacija kupca ponudniku ali dostavni službi podana ob prejemu blaga. Kupec takega blaga ni dolžen sprejeti in lahko pošiljko zavrne. V primeru, da je paket fizično poškodovan, v njem manjka vsebina ali kaže znake odprtja, ali so izdelki v paketu poškodovani, kupec pa je tak paket vseeno prevzel, mora kupec nato sprožiti postopek reklamacije pri ponudniku.

Varnost

Podjetje uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. Za varne avtorizacije in transakcije s kreditnimi karticami skrbijo pooblaščeni spletni sistemi. Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah. Podatki o karticah se ne shranjujejo na strežniku Trgovca.

Za varnost je odgovoren tudi uporabnik sam, in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla ter za ustrezno programsko in protivirusno zaščito svojega računalnika.

Politika zasebnosti

Del teh Splošnih pogojev poslovanja je tudi Politika zasebnosti, ki je dostopna tukaj.

Odgovornost

Podjetje se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni v njegovi spletni trgovini, vendar se lahko lastnosti izdelkov, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da podjetje ne uspe pravočasno popraviti podatkov, ki so objavljeni v spletni trgovini.

Čeprav se podjetje trudi zagotoviti natančne fotografije izdelkov, ki so naprodaj v spletni trgovini, je potrebno vse fotografije jemati kot simbolične. Fotografije ne zagotavljajo lastnosti izdelka.

Pritožbe, spori in uporaba prava

Podjetje spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov. Trgovec ima vzpostavljen učinkovit sistem obravnavanja pritožb in ima določeno osebo, s katero se v primeru težav uporabnik (kupec) lahko poveže po elektronski pošti. V primeru težav ali želje po pritožbi uporabnik (kupec) kontaktira podjetje prek e-mail naslova zdravo@uzivajlokalno.si, Postopek obravnave pritožbe je zaupen.

Podjetje bo v petih delovnih dneh potrdilo, da je prejelo pritožbo in rešitev jamčevalnega ali garancijskega zahtevka razrešil v zakonsko določenem roku. Podjetje si bo prizadevalo po svojih najboljših močeh morebitne spore rešiti sporazumno. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena, je za reševanje vseh sporov med podjetjem in uporabnikom (kupcem) po 51. členu ZPP za to odgovorno krajevno pristojno sodišče, na območju katerega bi bilo treba izpolniti obveznost, ki je predmet spora.

Za te Splošne pogoje poslovanja in za vse spore med podjetjem in uporabnikom (kupcem) velja in se uporablja slovensko pravo.

Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.

Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Skladno z zakonskimi normativi podjetje ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (v nadaljevanju: ZlsRPS).

V primeru, da kupec/potrošnik ni zadovoljen z rešitvijo pritožbe, lahko tako v skladu z ZlsRPS vloži pobudo za začetek postopka izvensodnega reševanja konkretnega potrošniškega spora prek evropske platforme za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Podjetje v skladu z ZlsRPS objavlja tudi elektronsko povezavo na evropsko SRPS: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SL

Kupec se lahko odloči tudi za vložitev tožbe pri pristojnem sodišču po njegovem stalnem prebivališču.

Spremembe splošnih pogojev poslovanja

Podjetje lahko v primeru sprememb predpisov, ki urejajo poslovanje spletnih trgovin, varstvo podatkov ter druga področja, ki so v zvezi s poslovanjem spletne trgovine podjetja, in v primeru sprememb lastne poslovne politike spreminja in/ali dopolnjuje te Splošne pogoje poslovanja, o čemer bo vsakič seznanil uporabnike na primeren način, kamor šteje zlasti obveščanje prek spletne strani. Vsakokratne spremembe in/ali dopolnitve Splošnih pogojev poslovanja začnejo veljati in se uporabljati z iztekom osemdnevnega roka od objave sprememb in/ali dopolnitev. Če je sprememba in/ali dopolnitev Splošnih pogojev poslovanja nujna zaradi uskladitve s predpisi, lahko izjemoma te spremembe in/ali dopolnitve stopijo v veljavo in uporabo v krajšem času.

Uporabnik, ki se s spremembami in/ali dopolnitvami teh Splošnih pogojev poslovanja ne strinja, mora v roku osmih dni od objave obvestila o spremembi in/ali dopolnitvi Splošnih pogojev poslovanja preklicati svojo registracijo, sicer se po izteku tega roka šteje in nasproten dokaz ni dopusten, da uporabnik spremembe in/ali dopolnitve Splošnih pogojev poslovanja sprejema. Preklic registracije se naredi tako, da uporabnik s pisno izjavo podjetju sporoči preklic.

Splošne pogoje poslovanja je sprejel direktor podjetja STUDIO18, kreativna agencija, Jure Butorac s.p., v Portorožu, dne 20. 4. 2020.